|
Motor |
|
hore |
|
Druh |
štvordobý benzínový karburátorový, s vysutými ventilmi v hlave válcov |
|
Počet válcov |
4 |
|
Usporiadanie válcov |
v rade |
|
Chladenie |
kvapalinové, čerpadlom, regulácia teploty kvapaliny termostatom a clonou chladiča |
|
Zdvihový objem |
1089 cm3 |
|
Vŕtanie |
68 mm |
|
Zdvih |
75 mm |
|
Kompresný pomer |
7 |
|
Výkon motoru na brzde (SAE) |
40 k (29,42kW) pri 4200 ot/min |
|
Merný objemový výkon (na 1 liter objemu) |
36,7 k/l |
|
Max. krútiaci moment |
7 kpm (68,6 Nm) pri 2800 ot/min |
|
Suchá hmotnosť motora |
asi 103 kg |
|
Časovanie ventilov |
|
hore |
|
Nasávací otvára NO |
3° pred HÚ |
|
Nasávací zatvára NZ |
45° po DÚ |
|
Výfukový otvára VO |
47° pred DÚ |
|
Výfukový zatvára VZ |
9° po HÚ |
|
Mazanie motora |
|
hore |
|
Druh |
tlakové, obežné, zubovým čerpadlom |
|
Tlak oleja (pri zahriatom motore) |
2,5 až 3 kp/cm2 pri 3500 ot/min |
|
Zelené kontrolné svetlo tlaku oleja zhasne, keď tlak oleja klesne pod |
1 +/- 0,2 kp/cm2 |
|
Druh kľukových ložísk |
oceľové panvy vyliate kompozíciou |
|
Karburátor |
spádový JIKOV 32 SOP |
|
Prevody |
|
hore |
|
Spojka |
|
|
Druh |
suchá, trecia, jednokotúčová |
|
Ovládanie |
priamym vypínaním, mechanickým prevodom |
|
Prevodovka |
|
hore |
|
Druh |
s čelnými ozubenými kolesami, so šikmým ozubením |
|
Počet rýchlostí |
4 dopredu a spätný chod, kolesá II.,III. a IV. rýchlosti zabezpečené blokovanou synchronizáciou |
|
Suchá hmotnosť prevodovky |
asi 18,6 kg |
|
Radenie |
Export - pákou na stĺpiku riadenia |
|
|
Standard - pákou na veku prevodovky |
|
Prevodové pomery |
|
|
I |
1 : 4,27 |
|
II |
1 : 2,46 |
|
III |
1 : 1,59 |
|
IV |
1 : 1,00 |
|
Spätný chod |
1 : 5,61 |
|
Podvozok |
|
hore |
|
Zadná náprava |
|
|
Druh |
s kyvadlovými polonápravami, upevnená na hlavnú rúru rámu |
|
Stály prevod v rozvodovke |
kužeľové súkolie s ozubením GLEASON |
|
Prevodový pomer |
4,78 |
|
Diferenciál |
kužeľový |
|
Perovanie |
listové - priečnou listovou pružinou, poleliptickou, s teleskopickými tlmičmi perovania |
|
Suchá hmotnosť zadnej nápravy |
asi 95 kg |
|
Predná náprava |
|
hore |
|
Druh |
s lichobežníkovými polonápravami, ktorých ramená tvorí dole priečna poleliptická pružina; hore závesné ramená, ktoré sú zároveň pákami tlmičov perovania |
|
Perovanie |
listové - priečnou listovou pružinou poleliptickou s kvapalinovými pákovými tlmičmi perovania |
|
Hmotnosť prednej nápravy |
asi 55 kg |
|
Riadenie |
|
hore |
|
Druh |
maticové - skrutkou a maticou |
|
Stúpanie skrutky riadenia |
15 mm |
|
Priemer volantu |
420 mm |
|
Veľkosť rejdu vpravo |
30° |
|
Veľkosť rejdu vľavo |
27° |
|
Počet otáčok volantu pri celkovom rejde |
3,5 |
|
Najmenší priemer otáčania |
10,6 m |
|
Mazanie podvozku |
|
hore |
|
Do čísla motoru 261600 |
centrálne, jednorázové, olejom |
|
Od čísla motoru 261601 |
samostatné, tlakovými maznicami |
|
Oráfovanie |
|
hore |
|
Počet kolies |
4 + 1 |
|
Ráfik kolies |
3,50 D x 15 |
|
Pneumatika |
5,50 - 15 |
|
Brzdy |
|
hore |
|
Nožná |
kvapalinová s vnútornými čelusťami, na štyri kolesá |
|
Ručná |
mechanická s vnútornými čelusťami, s lanami na zadné kolesá, ovládaná pákou pod prístrojovou doskou |
|
Brzdové obloženie |
|
hore |
|
Šírka obloženia |
35 mm |
|
Max. hrúbka obloženia |
4 mm |
|
Činná plocha brzdového obloženia |
626 cm2 |
|
Dĺžka pásu dlhšieho obloženia |
240 mm |
|
Dĺžka pásu kratšieho obloženia |
182 mm |
|
Brzdová kvapalina |
"Syntol 1" (červená) - čs. výroby |
|
Vhodná náhradná kvapalina |
"Lockheed No.5" - anglickej výroby |
|
Iné kvapaliny sa nedoporučuje navzájom zmiešavať! Môžu poškodiť gumenné časti brzdového systému. |